måndag 26 augusti 2013

Lunes

Idag är det mandag igen. Vaknade till ljudet av regn, ösregn, sa öppnade fönstret & bara drog täcket över huvudet, mysigt! Igar fick jag ga hem 3 timmar tidigare, det var iskallt & jag är förkyld & utan Röst. Idag är det kallt ute & jag börjar egentligen kl 18, men vi far se om det blir sol eller fortsätter att regna.Maste verkligen köpa mig leggings, känns lite kallt att jobba i shorts eller kjol.

Eve var här ett par dagar & vi hade det superbra! Stranden, boquerian, middagar, fika, shopping...ja precis som vi brukade göra:) Vi fick tips om att äta friterad camembert pa spett med jordnötter & nan slags marmelad pa Cerveceria Catalana. & Gud vad gott det var! Sa vi gick dit sista kvällen oxa & at samma sak :) Absolut nat av det godaste jag nansin ätit!

Sen fyllde jag ju ar i fredags, jobbade & blev firad med cheesecake tarta & rosa macaroon & lite cava:) Sen hade nagra vänner ordnat en suprise middag med hemmagjorda lasagner, en med kyckling & en med kött, supergoda! Humus, guacamole & sen tiramisu till efterrätt. Sa vi var ett litet gäng & drack vin & cava sen blev vi till slut bara 4 & da gick vi till Opium, det var verkligen en superkul kväll! Fick en jättefin present av dom, en Desigual väska som är grön, & det roliga var att den har mönster med massa S, men det hade de inte ens tänkt pa:) Sa det är verkligen min Sofie väska;)

Nu ska jag ta lite mer te för halsen eller kanske lite varm choklad, sen se vad jag maste göra idag. Hälsoblogga ska jag iallafall göra lite senare & handla vatten, kanske lite mörk choklad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar